Каламитська затока

8083 Переглядів

Опис

Каламитська затока-1547999056

Транспорт «Волга-Дон». Належав Німеччині. Колишній радянський канонерський човен «Червона Молдавія» («Ельпідіфор №423»), побудований у 1917-1929 pp. З 1929 по 1941 р. - судно для транспортування мар­ганцевої руди «Волга-Дон». В 1941р. було захоплене німцями. 25 листопада 1943 р. тран­спорт «Wolga-Don» у складі конвою прямував до Севастополя. На борту «Wolga-Don» зна­ходилося 325 т вантажу Люфтваффе. О 19 год 07хв радянський підводний човен Л-6 уразив транспорт однією торпедою. За декілька миль від берега «Wolga-Don» затонув.Торпеда влу­чила у транспорт і значно пошкодила кормову частину.

Судно лежить на рівному кілі, трюмні люки відкриті. Корпус замитий по ватерлінію, упопе­рек нього лежать дві щогли. Достатньо добре збереглася надбудова. У трюмах видно вантаж, що складається з ящиків і невеликих авіацій­них бомб. У носовому трюмі -вантажна машина і мотоцикл. На сьогоднішній день це найбільше з доступних для дайвінгу судно. Глибина близько 31м. Підвищення над фунтом близько 5 м.

Болгарський транспорт «Варна» був спуще­ний на воду в 1937 р.

20 серпня 1943 р. конвой «Hermelin» у складі транспорту «Варна» в охороні прохо­див у районі мису Тарханкут. На борту тран­спорту був вантаж боєприпасів. О 8 год 47 хв радянський підводний човен Д-4 двома торпе­дами атакував конвой. Після влучення торпеди у транспорт «Варна» відбувся вибух боєприпа­сів, що знаходилися на ньому, судно переламалося і пішло на дно. Загинуло 3 людини.

Корпус і надбудова достатньо добре збереглися. Найвищою точкою є щогла (27м). В одному з трюмів видно вантаж дошок. На носі встановлено зенітне двоствольне знаряддя. Основні пошкодження знаходяться в кормовій частині, яка відірвана і знаходиться на невеликій відстані від корпусу.

Глибина близько 57м. Підвищення над ґрунтом -15 м.

Німецький транспорт «Santa Fe» був спуще­ний на воду в 1921р. 23 листопада 1943 р. транспорт «Santa Fe» у складі конвою «Wotan» виходив із Констанци до Севастополя. На борту «Santa Fe» знаходилося 12 штурмових гармат StuG III, 2 «ягдпанцера» і 1278т різних вій­ськових вантажів (боєприпаси, авіабомби, бен­зин у бочках і под.). О 5 год 47хв у районі носового трюму відбувся вибух. Почалася пожежа. О 6 год 36 хв стався внутрішній вибух. Судно переломилося на дві частини і протягом декількох хвилин затонуло. Загинуло 28 осіб, ще 16 осіб вважаються зниклими без вісти. Історики не дійшли єдиної думки про причини загибелі судна. Найвірогідніша причина - під­рив на міні, виставленій у червні 1943 р. радянським підводним човном Л-6. Корпус судна зруйнований, всюди стирчать фрагменти шпангоутів, шматки обшивки. Відірвана корма знаходиться дещо далі. Подекуди видніються залишки штурмових знарядь. Глибина - 21м. Підвищення над ґрунтом - 10 м.

Одним із найцікавіших об'єктів для дайвінгу в Криму є Мисливець UJ-102 (КТ-40). UJ означає U-Boot-Jaeger - мисливець за підводними чов нами. Був переобладнаний на Миколаївській верфі з типового малого військового транспорту (kriegentransport) спецзбудування КТ-40. Довжина -70м, ширина - 10м. Загинув мисливець 15 грудня 1943р. неподалік від Євпаторії.

Точні обставини його загибелі невідомі, оскільки він загинув з усім екіпажем. Але найобгрунтованішою версією вважається помилкова атака на корпус затонулого транспорту «Santa Fe»: мисливець помітив корпус гідро­локатором, прийняв його за підводний човен і провів скидання глибинних бомб, внаслідок чого на затонулому «Santa Fe» здетонував боєзапас.

Ш-102 стоїть на рівному кілі, на глибині 20 м, на відстані 250 м від «Santa Fe». В лівому борту - акуратна прямокутна пробоїна величи­ною практично у всю висоту борту і 15 метрів завдовжки; чітко видно розлом корпусу ближче до корми, що став причиною затоплення судна. Носовий трюм дуже замулений. На кормі стоїть гармата калібру 88 мм, її ствол спрямований угору. Деталі механізму вкриті мідіями, але якщо їх зчистити, видно матовий метал відмін­ної якості, практично не пошкоджений водою і часом. Окремі частини механізму, виконані зі збройової сталі, дотепер у мастилі й абсо­лютно не зазнали корозії. Через невеликі пробоїни в носовій частині лівого трюму видно залишки боєзапасу. Практично цілий ілюмінатор, частини від привод­ного механізму поворотного пристрою гармати, шматки електропроводки. Досить ефектні оби­два якорі в носових клюзах.

Корабель дуже цікавий і красивий...

Транспорт «Цесаревич Олексій Миколайович» був спущений на воду в 1914 р., а 16 червня 1916 р. затонув від підриву на міні. За деякими даними, судно перевозило борошно і вино. За радянських часів робилися спроби підняти судно, але підйом не вийшов. Один із понтонів дотепер лежить по носу корабля. Судно дуже зруйноване. Глибина близько 50 м. Підвищення над ґрунтом -6 м.

На траверзі мису Лукулл, на глибині 43 м лежить підводний човен М-12, а під Євпаторією на глибині 14 м - радянський військовий тран­спорт «Ураллес».

Неподалік від Євпаторії знаходиться зовсім недавно знайдене затоплене античне місто.


Каламитська затока Карта

Коментарі