На Ангарський перевал

6782 Переглядів

Опис

На Ангарський перевал-1545219914До початку маршруту можна дістатися на тролейбусі, маршрутному таксі чи автомобілі трасою Ялта - Сімферополь.

Ангарський перевал (Ангар-Богаз) - це сідловина між гірськими масивами Головного пасма Кримських гір - Чатирдагом (на заході) та Демерджі (на сході), висота перевалу - 752 м над рівнем мори. Назва перевалу походить від р. Ангари -однієї з приток р. Салгир.

Біля тролейбусної зупинки на перевалі (за скульптурною групою) від траси від­галужується дорога до турбази «Ангар­ський перевал», звідки починається багато туристичних стежок. Можна піти на схід, до вершини Демерджі, і далі - на Довгоруківську яйлу і нагір'я Карабі. Вздовж східного схилу Чатирдагу можна пройти в Тисову ущелину, а потім, через нижню яйлу, - у Краснолісся. Подорожі цікаві в будь-яку пору року.

Дуже популярний маршрут уздовж пів­денного схилу Чатирдагу на його вершини Еклізі-Бурун і Ангар-Бурун. Щоб зробитице сходження, потрібно від турбази повз буди­ночок КРС (він залишається праворуч) пройтидо метеостанції. За нею роздоріжжя з доро­говказом: стрілка ліворуч Кутузівське озеро, праворуч - Тисова ущелина. Дорога загляблюється в ліс, йде через підйоми, широку просіку з високовольтною лінією, залишаючи праворуч стежку до Букової галявини, перетинає струмок і, врешті-решт, виводить на велику галявину з Кутузівським озером. Один із найзручніших маршрутів до вершин Чатирдагу починається дещо вище Кутузівського озера, біля джерела, до якого сходяться з усіх боків стежки.Тут потрібно набрати води: на верхній яйлі її немає. Спокійний підйом займає не більше двох годин. Стежки туї втоптані, добре виділяються серед зелених галявин і піддеревами. На скельному гребеш складений кам'яний тур. За другим туром підйом закінчується. Це - верхня яйла Чатирдагу. Кам'яні піраміди тут значних розмірів кожен турист зазвичай кладе в них «спій» камінь. Від турів краще йти не помітиш стежкою, що веде на Еклізі-Бурун, а звернути в бік Ангар-Буруну — до нього близько півтора кілметра. На фоні яйли він иділяється не так чітко, як Еклізі-Бурун.

На захід від Кутузівського озера (рухатись вздовж південного схилу Чатирдагу лісистою дорогою) знаходиться галявина із джерелом Саурган. Звідси теж можна зробити підйом на верхню яйлу Чатирдагу